Pasul 1 - vizionarea terenului

a) Vizionare terenului in mod individual – puteti vedea terenul in mod individual oricand doriti Dvs.

Daca aveti un telefon mobil puteti sa va aruncati o privire AICI sau pe pagina locatiei proiectului (pe Google Maps, pe pagina principala a site-ului) si in principiu nu ar trebui sa fie o problema sa ajungeti la proiectele noastre. La proiectul La Dumbrava avem un paznic care este tot timpul acolo – ii spuneti ca doriti sa vedeti terenul si va lasa sa intrati in incinta si sa il vizionati.

b) Vizionare insotita a terenului – In cazul in care doriti sa vedeti terenul de la Trestioara sau La Dumbrava impreuna cu unul din noi, este perfect posibil, dar numai dupa ce stabilim telefonic sau pe e-mail detaliile (data si ora la care ne vedem pe teren). Nu facem vizite la acest moment la proiectul Strop de Verde (drumul de acces s-a stricat in primavara asta si este mai dificil).

c) Cumpararea unei parcele „in orb” (fara sa o vizionati)

In mod clar nu va sfatuim sa faceti aceasta, desi ni se mai intampla si asta destul parca din ce in ce mai des, mai ales cu cumparatori din strainatate care au decis sa investeasca o suma modica intr-o parcela dintr-unul din proiectele noastre, bazat exclusiv pe informatiile de pe Internet si printr-o comunicare ulterioara pe email sau telefonic. Este un proces absolut fezabil si perfect posibil …

Daca doriti doar sa faceti o investitie inteligenta si nu neparat sa construiti ulterior o casa, ci doar sa va sporiti banii printr-o vanzare la un pret mai mare (in cativa ani) atunci o vizita la teren nu este extrem de necesara.

Daca insa doriti sa construiti pe viitor o casuta pe acea bucatica de teren, chiar daca valoarea sa inseamna o suma relativ mica de bani (mai ales daca la varianta in rate, unde avem la vanzare suficiente loturi sub 5-600 mp, la care pe 2 sau 3 ani de rate se ajunge la o suma mica lunar) este totusi o decizie semnificativa si e important sa fiti sigur ca faceti o investitie buna!

Asa ca, parerea noastra oferita din tot sufletul: daca puteti mergeti sa vedeti terenul, muntii care il inconjoara, cerul albastru si verdeata din jur. Asezati-va cateva momente chiar pe parcela pe care o doriti, pe iarba verde, si intrebati-va daca va vedeti ACOLO in casa de vacanta pe care ati visat-o dintotdeauna.

Daca raspunsul e DA, daca puteti sa va imaginati in minte in casa pe care o aveti in suflet exact in acel loc, atunci e bine! Terenul pe care stati e terenul cel mai bun!

Pasul 2 - Generarea contractului

Procedura este extrem de simpla. De pe pagina parcelei:

  • se da click pe butonul „Genereaza contract” si
  • se completeaza datele (nume, prenume, telefon, etc. )
  • Daca sunteti sigur ca doriti acel teren mergeti pana la capat cu generarea, si, odata ce ati confirmat ca doriti in mod real acel contract site-ul ni-l va trimite spre validare.
  • Odata validat de noi contractul parcela apare pe site ca „rezervata”.

De la acest moment încep să curgă cele 30 de zile în care (la un contract în rate) vă puteți răzgândi.

Dacă ne-ați plătit o sumă oarecare ca avans sau primă rată și vă răzgândiți, nu e nicio problema … vă returnăm banii fără nicio problemă. Detalii găsiți în documentul Termene și condiții, pe care îl puteți descărca de la orice parcelă, la articolul 3.

Pasul 3 - desfasurarea normala a contractului

Cumparatorul efectueaza plata avansului sau a ratei 1.

Odata ce ne-au intrat banii in cont parcela apare pe site „sub contract”.

Trec apoi cele 12, 24 sau 36 luni in care se achita lunar ratele (la un contract in rate) sau perioada de timp stabilita in contract (in cazul in care se achita integral pretul).

Pasul 4 - semnarea actului notarial

Dupa achitarea integrala a terenului, stabilim prin email sau telefonic, impreuna, momentul prezentarii la notarul public pentru semnare.

Inainte de data stabilita de comun acord pentru prezentarea in fata notarului public si semnarea CVC – contractul de vanzare cumparare (actul autentic de transfer de proprietate) vom obtine (pe cheltuiala noastra) un certificat de atestare (neurmarire) fiscala a terenului, de la Primaria comunei Dumbravita / Parau.

Pentru pregatirea CVC notarul solicita OCPI blocarea Cartii Funciare a proprietatii si va solicita in numele clientului extrasul de Carte Funciara necesar pentru semnarea unui act autentic.

Aceste etape dureaza de cele mai multe ori 3-4 zile calendaristice.

Contractul de vanzare-cumparare autentic se incheie la un biroul notarial agreat, respectiv in Brasov, la BNP Hermeneanu Adriana Daniela – B-dul Grivitei nr. 88, bl. 12, sc. B, ap. 2, Telefon: 0268470282 sau 0723508654.

Dupa momentul semnarii CVC notarial cumparatorul va achita catre notarul cheltuielile si onorariul notarial calculate cu ocazia vanzarii-cumpararii. Imediat dupa semnarea actului notarial (proces care va dura in general, daca toti cei implicati sunt punctuali, circa 25-30 minute) cumparatorul primeste un exemplar (duplicat) al contractului cu incheierea de autentificare a notarului public.

Originalul CVC ramane la notariatul public, iar un alt duplicat va fi depus la Cartea Funciara, spre inscrierea dreptului de proprietate in favoarea cumparatorului (acest proces este gestionat integral de catre A.N.C.P.I. / O.C.P.I. Brasov).

Atat plata taxelor notariale, a onorariului cat si pretul ce se achita catre noi se pot face numai in moneda nationala. Datorita reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei, notarul public nu poate accepta decontarea in orice valuta. Este bine sa va asigurati ca aveti la Dvs. integral suma necesara pentru plata pretului si a tuturor taxelor notariale in lei, si nu in alta valuta.

Imediat dupa acest moment pe site parcela respecvtiva va avea mentiunea „vanduta”, iar dupa un timp va dispare cu totul din baza noastra de date.

Pasul 5 - ce trebuie facut dupa CVC ?

Potrivit legii, dupa un transfer de proprietate, in termen de 30 zile calendaristice de la dobandirea unui imobil, dobanditorul este obligat sa-l declare la Primaria de care apartine terenul (Comuna Dumbravita / Parau), pentru inscrierea in evidentele fiscale.

Cumparatorul va trebui sa se prezinte personal, la serviciul de impozite si taxe cu:

– un formular pentru luarea in evidenta (acesta se poate completa la Primarie);

– actul de identitate in original + 2 copii simple (xerox) – una la Finante, una la Registrul Agricol;

– originalual + 2 copii simple (xerox) a contractului de achizitie al terenului.

Daca timpul va permite sau daca aveti domiciliul in alta localitate, puteti face inscrierea la Primarie in aceeasi zi cu semnarea actului notarial, imediat dupa semnare. La solicitarea Dvs. notarul va poate oferi 2 copii xerox dupa actul de vanzare-cumparare, pentru depunerea la Primarie. Din pacate noi nu putem face pentru Dvs. inregistrarea fiscala la Primarie, deoarece este necesara prezenta fizica a cumparatorului in fata organului Primariei.

Urmeaza apoi etapa eliberarii extrasului de Carte Funciara pe numele cumparatorului. Dupa termenul legal care este de 10 zile lucrătoare (din experienta anterioara poate fi si putin mai mult) O.C.P.I. Brasov elibereaza catre notarul public doua documente: incheierea de inregistrare a contractului de vanzare-cumparare si extrasul de Carte Funciara pe numele noului cumparator.

Aceste documente pot fi ridicate in original numai de catre cumparator, de la biroul notarial unde s-a semnat actul. Eventual, daca aveti domiciliul in alta localitate, puteti ruga notarul public sa va trimita aceste documente la o adresa indicata din Romania, prin curierat, cu plata la destinatie (asa evitati un drum pana la Brasov).

Lucruri bine de stiut !

Despre contractele pe care le utilizam

Pentru ca nu apreciem in nici un fel clauzele scrise cu litere mici incercam sa fim pe deplin transparenti si punem la dispozitia tuturor persoanelor interesate toate contractele de vanzare (in rate sau integral) pe care le folosim cu succes de cel putin cativa ani. Ele se pot descarca din pagina fiecare parcele si le puteti vedea inainte de a ne contacta. Aceste contracte au fost elaborate de catre un avocat specializat in drept comercial si au fost actualizate cu prevederile legale.

Inainte de a lua decizia de a cumpara, pentru confortul Dvs. va sfatuim sa descarcati aceste documente, sa le imprimati, cititi si sa fiti siguri ca le intelegeti !

Chiar daca nu e vorba de sume foarte mari, ci de rate modice lunar, e bine sa fiti sigur ca totul este in regula.

Daca aveti indoieli legate de ce inseamna o clauza ori un text oarecare, va indemnam din toata inima sa intrebati un specialist ! Dl. avocat Dragos Stefanescu– Goanga, cel care a elaborat modelele de contract, a avut misiunea sa le gandeasca cat se poate de simplu si clar, astfel incat orice persoana cu pregatire juridica de baza sa le poata intelege, atat in litera cat mai ales in spiritul lor.

In principiu orice avocat, notar public, jurist-consult, absolvent sau chiar student de la Drept (din anul II in sus) ar trebui sa il inteleaga si sa fie capabil sa va ofere toate lamuririle necesare.

Esenta este faptul ca atat documentul notarial de vanzare-cumparare cat si transferul efectiv de proprietate se vor face dupa data la care este achitat pretul si mai ales ca trebuie sa va achitati toate ratele la timp !

Esenta obligatiei noastre este aceea de a va vinde terenul si de a nu putea sa recalculam in niciun fel ratele, care raman fixe pe toata durata contractului.